2 daagjes ertussenuit - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jorien Meijer - WaarBenJij.nu 2 daagjes ertussenuit - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jorien Meijer - WaarBenJij.nu

2 daagjes ertussenuit

Door: Jorien

Blijf op de hoogte en volg Jorien

05 Januari 2015 | Australië, Brisbane

Op dinsdag 16 dec. kwam MA's broer aan uit Zwitserland. Het was alleen haar broer zonder zijn vrouw en kinderen, want hij had besloten een week eerder te komen gezien de gezondheid van zijn vader. 's Ochtends met zn allen gaan ontbijten, en toen richting het ziekenhuis waar hun vader een bloedtest moest doen. De ouders wisten niet dat hij eerder was gekomen dus het was een fijne verassing, moeder in tranen en blij hem te zien. Na MA afgezet te hebben bij haar werk ging ik richting huis met Henry. Daar paar uurtjes gespeeld en hem naar bed gebracht. Vervolgens kwam Sam mij ophalen om op weg te gaan naar de Gold Coast!
Haar ouders hadden een appartement geboekt van dinsdag t/m vrijdag, en wij mochten met ze mee. Het was zo'n 1.5 uur rijden, dus niet al te ver. Langs alle pretparken en waterparken en uiteindelijk reden we de Gold Coast in, een stadje aan de kust wat me een beetje aan Miami deed denken. Boulevard aan het strand, en een paar eettentjes en winkels in de hoofdstraat. We kwamen rond 8 uur aan en hadden nog niet gegeten, en haar ouders ook nog niet. Van het appartement naar de hoofdstraat gelopen om te zien of er nog een leuk tentje was om te eten. Op de weg erheen liepen we over de stoep en praatten we over de hoogste flatgebouw/hotel dat er stond... en ineens hoor ik een gil van Sam en struikelt haar vader en valt tegen haar aan. Na een flinke schrik van haar ouders hielden ze er alleen een schaafwond aan over en haar vader een blauw oog.. de pen of mobiel in z'n borstzakje kwam tegen zijn oog aan. Goed begin van de avond... Maar gelukkig niets ernstigs. In het restaurantje lekker gegeten, een steaksandwich, en toen wat rondgekeken in het stadje voordat we weer terugliepen naar het appartement.

De volgende dag na ontbeten te hebben gingen Sam en ik richting het winkelgebied. Het was 9 uur 's ochtends, maar al bijna 27 graden... Redelijk wat winkeltjes afgestruind en uiteindelijk met een leuk broekje en een pet (moet beschermd blijven in de zon ;)) geeindigd. Nog een verhaal.. waren in een winkel jurkjes aan het passen, en ik vroeg Sam om mijn rits dicht te doen. Hij ging wat stroef, en ineens sprong het open, dus wij half in paniek in die paskamer.. wat nu? Ik mezelf er uitgewurmd, fijn in die hitte, en Sam alles weer rustig terug gehangen.. haha typisch momentje.. toen snel maar die winkel uitgeracet. Op naar het strand in 34 graden! Breed strand met lekker zacht zand, en zelfs een paar surfers. Gelukkig een beetje een briesje dus het was prima uit te houden. De golfen zijn wel even anders dan gewend, veel hoger en sterkere stroming. Op het strand waren bepaalde plekken aangegeven waar je kon zwemmen. Als je tussen de vlaggen zwom was je onder toezicht van de strandwachten. Na al het zwemmen krijg je toch best trek en gingen we met haar ouders naar de surf club. Daarna nog even terug naar het strand voor wat zon, en eigenwijs, niet genoeg zonnebrand creme. Dus savonds toch wat verbrand.
Haar moeder houdt wel van een drankje, en had champagne en andere drankjes meegenomen. Savonds hebben we 'Celebrity head' gespeeld met een drankje, en toen was het tijd voor een bed.

Sam moest de volgende ochtend helpen bij haar werk, dus jammer genoeg alweer vroeg richting huis, maar gezellig uitstapje!