Verjaardag en Eerste Kerstdiner - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jorien Meijer - WaarBenJij.nu Verjaardag en Eerste Kerstdiner - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jorien Meijer - WaarBenJij.nu

Verjaardag en Eerste Kerstdiner

Door: Jorien

Blijf op de hoogte en volg Jorien

22 December 2014 | Australië, Brisbane

Iets andere werkweek gehad dan normaal, Mary-anne haar vader is erg ziek dus ze moest een paar keer naar het ziekenhuis om hem te bezoeken. Ik heb deze week iets meer gewerkt ook op woensdag en donderdag, voor mij geen probleem!

Maandag normale dag gehad bij de kinderopvang in de fitness en daarna nog een beetje door de mall gelopen. Verder thuis gespeeld met Henry, en de dag was zo om. Dinsdag was vreselijk warm, zo'n 32 graden.. Ik had me alleen ingesteld om naar een leuk wijkje, Paddington, te gaan om wat winkeltjes te bekijken en in een cafeetje te lunchen. Dus op pad gingen we.. Mary-anne had de auto mee voor haar werk, dus jammer genoeg moesten we met de bus. Maar we kwamen er en konden op weg.. Het was alleen zo warm dat we maar elke winkel in zijn gegaan om wat airconditioning te krijgen. Liep toevallig tegen een leuke maxijurk aan waar ik naar op zoek was en gelukkig was het de goede maat! Die avond was MA naar haar ouders aan de kust en kon ik iets langer werken. Henry in bad gedaan en te eten gegeven en toen kwam Michael thuis om hem in bed te leggen.

woensdag moest ik voor een eerste meting naar de Fitness, die ze blijkbaar bij alle leden doen die voor het eerst komen, maar aangezien ik een extra ochtend op Henry moest passen heb ik dit keer zelf maar gebruik gemaakt van de opvang. Daarna MA en Fleur in het winkelcentrum ontmoet om de boodschappen te doen. 'S Middags had ik vrij en ben ik naar een expositie in Queensland Museum geweest. Een expositie uit Londen over ondergoed door de eeuwen heen. Leuk om te zien hoe het veranderde van korsetten naar onderbroek en beha. Ben blij dat we van die korsetten af zijn gestapt.. moet er niet aan denken zo ingesnoerd te zitten.

Donderdag paste de oma op Henry en ben ik gaan fitnessen. MA en Fleur waren naar een kerstactiviteit, en aangezien ik de auto mee had vroeg ze of ik hun op kon halen. Voor het eerst alleen de stad ingereden, maar dat was geen probleem. Gewend geraakt aan het Amsterdamse verkeer, en in vergelijking is dit verkeer niks. Iedereen rijd gewoon rustig in z'n baan, geen rare fietsers van alle kanten of ineens achteruitparkerende auto's. Moet alleen er aan denken dat ik links blijf rijden, maar tot nu toe is dat me steeds gelukt. haha
Ik was 's avonds uitgenodigd om bij Sam haar ouders te komen eten met Sam en Keith. Ik zou die vrijdag mee uiteten voor Sam's graduation, maar haar moeder wilde me graag daarvoor nog ontmoeten. Ik mocht de auto gebruiken en ben naar Sam gereden om vervolgens met hun in stormachtig weer naar haar ouders te gaan. Ze wonen redelijk buiten de stad, maar een mooi huis met zwembad. Veel huizen zijn hier maar 1 verdieping, en haar ouders hadden er voor gekozen omdat Sam's broer in een rolstoel zit. We werden verrast mt nog een paar vrienden van haar ouders die ook mee aten, en ze hadden zelfs een kerstcadeautje mee. Na lekker gegeten te hebben ging ik naar huis met een leuk boekje over Australie met foto's van verschillende plekken en met een doosje met chocola.

Vrijdag was het overdag erg regenachtig, maar savonds ben ik uiteten gegaan met Sam, Keith, haar ouders en oom in een Italiaans restaurant bij een haven. Leuk gebied met allemaal restaurantjes en cafeetjes, iets te fancy voor mijn smaak, maar het zag er gezellig uit. Het valt me steeds op hoe opgedost alle Australische vrouwen zijn als ze 'uit' gaan, voor avondeten of een drankje. Veel makeup en nette jurkjes.
We zaten op het terras, en konden mooi alles bekijken, van een koppel op eerste (ongemakkelijke) date tot families die een hapje gingen eten.

Het weekend was gevuld met MA's verjaardag, en een kerstbbq bij vrienden van hun. Er waren zo'n 18 stellen en maar 2 stellen zonder kinderen dus genoeg kleintjes die aan het rondrennen waren. Het was bij een stel thuis die in een echte 'Queenslander' wonen. Een houten huis die hoger is gebouwd, met onder het huis een ruimte voor opslag, maar vooral om het huis koeler te houden. De lucht kan er onderdoor waardoor er een betere circulatie is.. in ieder geval, zo werd het mij verteld. Ook had het huis een enorme achtertuin waar als je helemaal achterin stond de skyline van de stad in de verte zag. Mooi!
Kreeg een crashcursus over welke stellen bij elkaar hoorden en wie wel familie was van elkaar en wie elkaar kenden vanaf de basisschool en middelbare school. Zo lijkt Brisbane meer een dorp dan een stad.. En je hebt hier de keus om voor een private of public middelbare school te kiezen, waar private vaak een jongensschool of meisjesschool is. Als je dan op een meisjesschool zit ken je vaak alle andere scholen als rivalen. Ook draagt hier iedereen een schooluniform, dus soms op straat zie je meisjes in felgroene jurkjes, of in lelijke bruine pakjes.
Op een gegeven moment kwam de kerstman nog langs met cadeautjes voor de kinderen, en na de bbq zijn we weer richting huis gelopen.

Zondagmiddag vierden we MA's verjaardag met haar ouders, zus en broer met zijn kindje. Het was in het 'retirement village' van haar ouders bij de tennisbaan. Daar voor MA gezongen en nog een potje getennisd met z'n allen. Voor mij weer een jaar geleden dat ik gespeeld heb, maar was weer erg leuk om te doen!

Fijne kerstdagen!
Liefs Jorien

  • 22 December 2014 - 10:52

    Abraham Mengele:

    Heey Jorien,

    Wederom een mooi verhaal. Hoelang blijf je in Australie?

    Groetjes,

    Abraham Mengele

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Jorien

Werken als Au Pair voor 8 maanden

Actief sinds 15 Dec. 2014
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 2861

Voorgaande reizen:

21 November 2014 - 08 Augustus 2014

Werken als Au Pair

Landen bezocht: